• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آخرین خبرها

معطلی خسارت بار کشاورزان و رانندگان در لالی برای تحویل محصولات کشاورزی/معضلی که هر سال تکرار می شود فلسفه ی مرگ و مرگ اندیشی در اندیشه ی خیام نیشابوری عملکرد علیرضا ورناصری در دوره چهار ساله در مجلس شورای اسلامی برای شهرستان لالی مجلس به جای وضع قوانین غیر ضرور مشکلات جوانان را حل کند یا جلوی فساد را بگیرد استقبال مردم از خادمان حرم رضوی در لالی/دیدارهای مختلف با دانش آموزان بیماران و خانواده شهدا + عکس مناظر شهری زیبا و پست مدرن در کره‌ شمالی رعد و برق ، مزارع کشاورزی در لالی را به آتش کشید/کنترل آتش سوزی توسط مردم آثار زیبای هنری نقاشی البرز نوبخت گام بزرگ بیمه البرز و هلدینگ صبا انرژی برای توسعه مسجدسلیمان ، لالی و اندیکا مراسم پاسداشت شهید راه سلامت دکتر عبدالحسین مرتضایی فر در لالی برگزار شد + عکس سیره ائمه و بزرگان تکریم بقاع متبرکه است/مطالبات واقعی زنان در جامعه مطرح نمی شود رقم های عجیب در بودجه‌ سالیانه/فربه کردن نهادهایی که نه خروجی کار آن ها مشخص است و نه عملکردشان تلف شدن ۳۰ راس گوسفند در پی بارش‌های سیل آسای اخیر در بخش حتی شهرستان لالی خانواده نوجوان مرگ مغزی در شهرستان لالی با اهدای اعضای حیاتی فرزند خود به ۳ نفر زندگی دوباره بخشیدند دشمنان ما وحشی تر از قبل شده اند زیرا تبلیغاتشان دیگر روی مردم ما اثرگذار نیست فصل کوچ است و دلم چای چاله می خواهد دشت شیمبار جلوه ای از بهشت در خوزستان فینالیست شدن نونهالان فولاد خوزستان با مربیگری فرشاد حاجی پور در مسابقات کشوری آغاز برداشت محصولات زراعی در لالی/ در بیش از ۱۷ هزار هکتار محصول زراعی برداشت خواهد شد + عکس بازاری وحشی‌تر از بازارمسکن نیست / دست‌های آلوده بانک‌ها در گرانی‌های نجومی مسکن شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن دو کشته در حادثه واژگونی مینی‌بوس در باغملک مرحله اول کنکور سراسری برگزار شد / رقابت ۸۳۵ داوطلب در اولین گام کنکور ۱۴۰۳ اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی شورای شهر در این سه سال برای مردم چه کرده است؟هیچ / جاده پاشنه زاگرس تنها در حد حرف مانده است واقعیت علمی دربارۀ «مثلث برمودا» چیست؟ قدیمی ترین سالن آمفی تئاتر کشور محل برگزاری نمایشگاه تجهیزات قدیمی سینما شد بادام سامان،محصولی که شهرت جهانی دارد مواظب کدخداهای چینی باشیم به بهانه روز سعدی / مگسی کجا تواند … بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان بازدیدکردند/دزفول،شوشتر واندیکا پربازدید ترین شهرها در نوروز ۱۴۰۳ شدند پیام مهمی که ایران مخابره کرد! آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ شناورشدن واژ‌ه‌های زبان و رابطۀ آن با دموکراسی و استبداد پایان مسابقات فوتبال جام دهیاری های شهرستان لالی با قهرمانی تیم فوتبال تراز + عکس از کارکنان آزمایشگاه بیمارستان امید لالی تقدیر شد اگر خطایی از اسرائیل سر بزند عملیات بعدی ما بزرگتر خواهد بود/به خط و زبان فارسی باید بیشتر توجه کنیم از پیشکسوتان کوهنوردی و فاتح قلل هیمالیا تجلیل شد / انتصاب رئیس هیئت پزشکی ورزشی شهرستان لالی + عکس نجات جان مادر باردار در منطقه عشایری کهناب لالی ایلراه منار ، گذرگاهی پر از خاطرات عشایر بختیاری نگرانی از صلح شکننده ۲ طایفه در خوزستان ؛ اختلافی که هنوز قربانی میگیرد بارندگی‌های اخیر جان دوباره ای به تالابهای خوزستان بخشید/آبگیری ۸۸ درصدی تالاب شیمبار «هوش مصنوعی» چیست و چطور کار می‌کند؟ وعده ایلان ماسک؛سکونت انسان روی مریخ چرا قطب جنوب یک بیابان خطرناک است؟ حمایت مردم شهرستان لالی از عملیات نظامی سپاه پاسداران در حمله به اسرائیل + عکس غواص و غریق نجات مسجدسلیمانی درگذشت امدادرسانی و اسکان اضطراری ۱۸ خانواده گرفتار در طوفان در مناطق عشایری لالی تیراندازی در مراسمات نه تنها سودی ندارد بلکه بی احترامی به جامعه است/تا زمانی از یک نماینده حمایت می کنیم که برای مردم کار کند

یکی از جاده‌های با تردد بالا

بهسازی جاده ایذه به لردگان سرپیچ اعتبارات گرفتار شده است

  • 23 اردیبهشت 1400 - 17:41
بهسازی جاده ایذه به لردگان سرپیچ اعتبارات گرفتار شده است
جاده‌هایی هستند که بعد از گذشت چندین سال همچنان وضعیت نامناسبی دارند، این جاده‌ها قاتلی همیشگی در کمین مردم بودند، این خطر زمانی بیشتر می‌شود که مسافری برای نخستین بار از چنین جاده‌هایی عبور کند و پیچ و خم آن را نشناسد.

جاده لردگان-ایذه یکی از جاده‌های با تردد بالا در استان چهارمحال و بختیاری است که سال‌ها به دلایل متعدد تغییری نکرده و گاه و بیگاه برای خانواده‌هایی خبر مرگ عزیزشان فرستاده می‌شود، تلخ است و از باور دور اما غیر قابل انکار…

در این مواقع شاید تنها یک خودور و یک راننده مقصر شناخته شود اما حقیقت این است که چندین عامل در مرگ این افراد نقش دارند و هرگز آنان که باید کاری کنند، متحول نمی‌شوند.

این جاده یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های استان است که نیازمند اقدام جدی مسئولان است اما هر ساله افرادی را به کام مرگ می‌کشاند، افرادی که با جمله ” به سلامت” ، ” خدانگهدارت” از سوی خانواده بدرقه شدند تا دیداری دوباره در کنارهم داشته باشند.فرزندی که خواب بوده هنگامی که پدرش از خانه برای کسب روزی حلال خارج شده، آخر پدرش راننده یک تریلر است و اکنون فرزند با شوق دیدار او تمامی تکالیف مدرسه‌اش را انجام داده است.

آمار تصادف و کشته‌شدن در این جاده بالا است، برای همین چند سال است مردم شهرستان لردگان از مسئولان استانی و کشوری خواستار رسیدگی به این جاده هستند.

 رحیمی، شهروند لردگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  شهرکرد ، بیان داشت: ترافیک جاده لردگان-ایذه به ویژه عبور تریلی بسیار بالا است و تصادف زیاد رخ می‌دهد. این جاده پیچ های زیادی دارد و در حوزه لردگان برای اجرا نیازمند اعتبار بالایی است که با این وضع موجود  احتمالا ۵۰ سال دیگر جاده احداث شود.

رحیمی تاکید کرد: سالانه تصادفات بسیاری اتفاق می‌افتد به نحوی که در بهمن‌ماه سال گذشته شش نفر کشته شدند یا گاهی خودروها دچار حریق شدند لذا خسارات مالی و جانی دارد.این جاده ایمن نیست و با نخستین بارندگی خطرآفرین است و هنگام شب بسیار خطرناک است.

خلیل طهماسبی تصریح کرد: اقدامات راهداری مانند نصب گاردریل و لکه‌گیری مانند مُسَکن عمل می‌کند، باید جاده چهار خطه شود اما شرکت زیرساخت نسبت به موضوع بی تفاوت است.

این شهروند لردگانی عنوان کرد: آمار ترافیک این جاده با وجود اینکه در بحران کرونا به سر می‌بریم، بالا بود. خطر این جاده برای مردم خصوصا برای افرادی که نسبت به جاده بی‌اطلاع هستند و از آن عبور می‌کنند، زیاد است.

عبدالرضا امیری، سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان لردگان، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  شهرکرد با اشاره به جاده لردگان-ایذه،  اظهار داشت: از دیرباز توسط راه و شهرسازی پیگیری‌های بسیاری برای این جاده شده اما متاسفانه بیشتر موضوع عدم تامین اعتبار است.

وی افزود: همچنین عدم وجود سرمایه‌گذار جهت چهار خطه کردن جاده، مشکل اساسی طرح است. پیگیری‌ها از طریق اداره کل مسکن و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه راه ها تحت عنوان آزاد راه لردگان در حال انجام است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان لردگان تاکید کرد: با توجه به کوهستانی بودن قسمتی از منطقه، اعتبارات کلانی نیاز است زیرا باید تونل، پل و… احداث شود.

امیری در ادامه گفت: ۵۰ کیلومتر از این جاده در محدوده استان و مابقی در استان خوزستان است که آن استان هم تاکنون هیچ فعالیتی نداشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قسمت عمده مسیر کوهستانی جاده در محدوده استان چهارمحال و بختیاری است و هنوز موضوع تملک اراضی هم حل نشده است.حجم بالای تردد جاده بسیار زیاد است زیرا کریدور شمال به جنوب کشور بوده لذا نیاز است چهار خطه شدن به جد پیگیری شود.

  • منبع : تسنیم

برچسب ها

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰